هرکس «کتاب مقدّس» و شرح‌های آن را با دقّت و تأمّل مطالعه کرده باشد، متوجّه خواهد شد که در این آثار، به نبرد خونینی در آینده اشاره رفته است که در سرزمین «فلسطین»، بین یهود و مسلمانان رخ خواهد داد. شارحان کتاب مقدّس، رهبر مسلمانان را در این نبرد، آشوری نام نهاده‌اند و سرزمین «فارس» را نقطه جغرافیایی آغاز انقلاب او و «سوریه» را از اوّلین هم‌پیمانانش در ابتدای ظهورش می‌دانند و یکی از اهداف استراتژیک آشوری، نابودی قدرت یهود و حذف دولت آنان از صحنه روزگار است.
اهل کتاب از این مبارزه چنین یاد کرده‌اند:
در آنجا، دو نیروی درگیر رقیب بر سر رهبری جهان وجود خواهد داشت: دولت‌های غرب اروپا و دولت آشوری.1
در خصوص هویّت دولت آشوری گفته‌اند: فرات مرز طبیعی بین یهود و آشوری است2 و نیز: سرزمین آشوری، فارس و ایران و ترکیه است.3
در سِفر رؤیا، به طور دقیق ملّت این رهبر توصیف شده است:
ملّت او، آن‌چنان نیرومند است که در گذشته مانندی نداشته و از آن پس هم نخواهد داشت؛ پیشاپیش آنها آتشی است خورنده و پشت سر آنها شعله‌ای است سوزنده و پیش رویشان بهشت جاودان؛ یعنی برای شهادت چون قهرمان می‌تازند...؛ مردانِ جنگند...؛ هر یک راه خود را می‌رود و آن را تغییر نمی‌دهد و هیچ یک مزاحم دیگری نمی‌شود؛ در میان اسلحه واقع شده‌اند؛ ولی شکست نمی‌خورند.4
شارحان کتاب مقدّس از شروع حرکت لشکر آشوری از «ایران» سخن می‌گویند: خیل انبوه و فراوانی از فارس خارج می‌شوند.5
و سپس از هدف این لشکر سخن به میان می‌آورند و می‌گویند: دست خداست که به وسیله آشوری فرود خواهد آمد6 و در آخرالزّمان دشمن اسرائیل خواهد بود7 و خداوند او را برای امّتی با همّت می‌فرستد و این امّت، ملّت او محسوب می‌شود.8
آنگاه دانشمندان اهل کتاب، به معرفی نیروهای غربی می‌پردازند که با یهود، علیه آشوری که با سپاهیان خود از ایران به سمت «فلسطین» لشکرکشی می‌کند، ائتلاف می‌نمایند:
یهودیان از ترس آشوری با پیشوای رومی پیمانی می‌بندند.9 و لشکریان آشوری به دشمن بزرگ غرب تبدیل می‌شوند.10
سؤالی در اینجا مطرح است که؛ آشوری به چه دینی پایبند است؟
از نظر تاریخی مشخّص است که سرزمین فارس، در زمان نگارش «کتاب عهد قدیم»، بت‌پرست بوده و ادیان شرک‌آمیز بسیاری در آنجا وجود داشته است، آیا چنین رهبری که دست قدرت خدا از آستین او بیرون می‌آید، مجوسی است؟! یا چیز دیگری؟ حنا در تفسیر «اشعیا» می‌گوید: اینکه پادشان آشور مسیحی باشد، حتماً غیرممکن است.11
و ما می‌گوییم؛ چون دشمن یهود است، یهودی نیز نخواهد بود، پس چه دینی دارد؟
آیرنساید، در «تفسیر دانیال» به این پرسش پاسخ می‌دهد و می‌گوید:
او رهبری خشن و جای‌گزینی لایق برای پادشاهان ستمگر امپراتوری عثمانی است و می‌گوید: رؤسای او همه پادشاهانند.12
پس براساس این نقل، آشوری بعد از گذشت زمانی از سقوط دولت عثمانی قیام می‌کند؛ زیرا جانشین آنهاست و با توجّه به اینکه گفته شده است، رؤسای او همه پادشاه هستند، شایسته است که او از نسل خلفای مسلمانان باشد.
اهل کتاب درباره نیروهای هم‌پیمان آشوری چنین گفته‌اند:
نیروهای هم‌پیمان او در ابتدا ایران و سوریه و سپس لیبی و سودان و صور (جنوب لبنان) و ملّت‌های شرق نزدیک و مردم اطراف [دریای] قزوین و دریای سیاه و اسماعیلیان و ... خواهند بود.13
سؤال این است که بسیار خوب، حال که وضع چنین است آیا اهل کتاب این اخبار را پیگیری کرده و به صورت دقیق و کارشناسانه ابعاد زمانی و مکانی آن را بررسی کرده‌اند؟ جواب این است که: آری! آنها در بالاترین سطح به تحقیق درباره آن پرداخته و اظهارنظر کرده‌اند؛ ریگان، رئیس جمهور اسبق «آمریکا»، در اجتماع لابی صهیونیست‌ها بعد از آنکه مقدّمات و طلیعه‌های ائتلافی خارج از اراده آنها در «خاورمیانه» آشکار شد14، گفت:
من به اخبار غیبی قدیمی شما در تورات برمی‌گردم، آنجا که اشاره می‌کند به اینکه نبرد سرنوشت‌ساز خیر و شر در پیش است و من به خود این حق را می‌دهم که بگویم وقتی ما نسلی هستیم که وقوع آن را خواهیم دید، مرا تصدیق خواهید کرد که زمان وارد شدن به آن نیز همین حالاست.15
به همین جهت هنری کیسینجر، وزیر خارجه آمریکا، با آن موضع‌گیری‌های معروفش، هنگامی که از او درباره جنگ ایران و «عراق» سؤال می‌کنند، می‌گوید:
منافع دراز مدّت آمریکا در آن است که ایران و عراق هر دو در این جنگ آسیب و خسارت ببینند.16
همه دانشمندان و بزرگان اهل کتاب این اخبار را به خوبی می‌خوانند و درستی آنها را تأیید کرده و قبول دارند، رئیس وقت اطّلاعات «فرانسه» الکساندر دی مارانش می‌گوید:
بزرگ‌ترین خطری که خاورمیانه با آن مواجه است، برپایی یک امپراتوری شیعی از مناطق مرزی هند تا کناره‌های دریای مدیترانه است که با شکل‌گیری این امپراتوری، اسرائیل باید بهای سنگینی بپردازد.17

آشوری اسرائیل را نابود می‌کند
فکری در تفسیر «حزقیال» و «حنا» در تفسیر «دانیال» می‌گویند:
آشوری دو نبرد بزرگ را علیه اسرائیل سامان خواهد داد، در اوّلین نبرد، نیمی از اسرائیل را اشغال می‌کند و در دومی، تمامی اسرائیل را و آنگاه آن را نابود می‌سازد!
متن تفسیری که در کتاب «تورات» آمده، چنین است:
همانا او [آشوری] کسی است که به زودی خدا او را برای نابودی ملّت یهود18 به کار می‌گیرد، در مرحله اوّل نصف اسرائیل را اشغال می‌کند19 و سپس جمعیتی را اسرائیل به کار می‌گیرد 20 و با شمشیری برّان، بر گونه قاضی آن می‌زند.21
شاید مقصود از قاضی در این عبارت، دولت آمریکا باشد که خود را هم‌زمان، حاکم، قاضی و وکیل اسرائیل می‌داند.
دانشمندان و شارحان تورات، از نبرد سرنوشت‌ساز و حماسی میان آشوری و اسرائیل سخن می‌گویند، نبردی که با رهبری این فرمانده پیروز، به آزادی کامل سرزمین مقدّس از اشغال اسرائیل منجر خواهد شد. فکری در «تفسیر زکریّا» و «حنا» در تفسیر دانیال می‌گویند:
اورشلیم در نبردی نهایی وارد جنگ می‌شود و پادشاهان غرب و ارتش‌های آنها، به زودی به فرماندهی یک فرمانده غربی به منطقه می‌آیند و برای نبرد با او [آشوری] اجتماع می‌کنند؛ ولی همه آنها نابود می‌شوند و خداوند تلاش آشوری را در کوه صهیون در اورشلیم کامل می‌کند.22
مفسّران تورات معتقدند که؛ فلسطین، محور درگیری در جنگ‌های بین نیروهای آشوری و یهود است؛ ایرنساید در تفسیر دانیال می‌گوید:
از یک طرف ائتلافی غربی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و فلسطین موضوع اختلاف خواهد بود.23

پی‌نوشت‌ها:
1. تفسیر حزقیال از فکری، ص 231؛ تفسیر دانیال حنا، ص 193.
2. تفسیر حزقیال از فکری، ص 336.
3. تفسیر زکریا از فکری، ص 226.
4. رؤیا 8/9.
5. تفسیر زکریّا از فکری، ص 108.
6. تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
7. تفسیر دانیال ایرنساید، ص 95.
8. تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
9. تفسیر دانیال از حنا، ص 191؛ تفسیر حزقیال از فکری، ص 341.
10. تفسیر دانیال از حنا، ص 261.
11. تفسیر اشعیا از حنا، ص 124.
12. تفسیر دانیال ایرنساید، صص 94 _ 96.
13. تفسیر حزقیال از فکری، ص 339؛ تفسیر دانیال از ایرنساید، ص 137.
14. مجله اکتبر شماره 519 سال 1986، درباره این ائتلاف قلمفرسایی کرده است.
15. مجله الامّه القطریّه یونیو 1998.
16. الاهرام 18/2/1989.
17. الاهرام 14/2/1986.
18. اشعیا حنّا، ص 123.
19. حزقیال فکری، ص 341، ص 191.
20. تفسیر دانیال حنا، ص 194؛ تفسیر زکریا، ص 255.
22. تفسیر حزقیال فکری، ص 341؛ تفسیر دانیال حنا، ص 191.
24. تفسیر زکریّا فکری، ص 226؛ تفسیر دانیال حنا، ص 192.
تفسیر دانیال از آیرنساید، ص 133، تفسیر عهد قدیم را از کتاب عقیده المسیح الدجال فی الادیان نوشته نویسنده مصری، سعید ایوب، صص 200 _ 201، بیان کردیم.

مهدی حمدالفتلاوی

ترجمه و تحقیق: محمّدباقر ذوالقدر

 


mahdimouood.ir